Saturday 22 September 2012

MALAM PERDANA SEMBILAN 2....MASQUARADE

Assalamualaikum...
kali nie plak saya nak share tentang event yang paling besar kat kolej kediaman kesembilan iaitu malam perdana sembilan 2,,yang merupakan sambungan malam perdana sembilan 1=) Ia julung2 kali diadakan luar daripada kolej...tarikh mps 2 pada sem lepas..29 april 2012...kat hotel berjaya times square.Temanya??  agak gempak...masquarade !! bila dapat tahu jew tema masquarade,agak terkejut jgk..because this is my first time attend event yang bertemakan masquarade..hehe..

Tapi...yang menariknya tentang event nie,saya merupakan salah seorang daripada ajk for mps2...under department hiasan...walaupun hakikatnya saya bukan seorang yang kreatif..^-*hehe..mengaku nie..,,tapi saya cabar diri saya untuk involve jugak dalam hiasan...tunjuk ajar dari rakan-rakan yang sama department saya ambil sebagai suatu pengalaman yang baru buat saya...ye laa,,selalunya berdasarkan projek2 yang lepas,saya biasanya dapat biro publisiti,multimedia  dan kreativiti..tapi ajk dalam mps2 nie berbeza sket laa...Alhamdulilah..pp saya masa mps2 nie..Raja Masharah banyak memberi tunjuk ajar pada saya dan rakan-rakan...=)

Sehari sebelum event..team mps2 kena p kat hotel berjaya times square untuk make sure semua kerja2 berjalan dgn baik..start dari pagi lagi kiteorang bertolak naik van ke tempat event..bersama dengan pengarah projek skali,,Farha Aleya Mokhtar...rasa macam satu family pun ade..coz smua memberikan kerjasama dan komited dengan tugas masing2...

Masa hari event,29 april 2012..ajk kena p awal untuk menyiapkan kerja2 masing2....student2 pulak kena naik bus secara berperingkat untuk ke event.Pada malam event tu..saya bersama pp saya,Raja Masharah kena jadi penyambut tetamu untuk menyambut kedatangan vip,,rasa terharu...gementar,malu,dan macam2 lagi laa..because my first time jadi penyambut tetamu especially kat hotel yang ternama...tapi saya cuba galas tanggungjawab nie...alhamdulilah,,semuanya berjalan dengan lancar=) sementara menunggu ketibaan vip dari um dan kolej..saya terserempak dengan dato siti nurhaliza bersama suami dan anak-anak..sempat laa bergambar dan berborak-borak kejap..Yelaa..sambil menyelam dapat minum air kan?? hehe...

Memang ramai jgk laa orang kenamaan yang saya jumpa kat situ..dalam menunggu kedatangan vip,kelihatan penyanyi sheila hamzah bersma ibu beliau untuk ke event mps2...dan sempat berbalas senyuman=)  saya rasakan ini merupakan satu pengalaman yang sangat bermakna buat diri saya sebagai penyambut tetamu walaupun hanya sekejap jew^_*Yelaa..kita boleh aplikasikan pengalaman yang ade masa dalam alam pekerjaan kelak kan...kiranya pengalaman tu xkan berlalu begitu saja,,setiap pengalaman itu sangat bermakna buat diri seseorang..kerna dari seorang yang xtahu,kiata akan jadi tahu banyak benda...

Alhamdulilah...perjalanan malam perdana sembilan 2 berjalan dengan baik sekali..Haa,,nie ade satu lagi part yang saya nak share,,saya dikehendaki ganti seorang student yang xdatang event malam tu menerima anugerah kat atas pentas...mase tu,agak berdebar laa...bercakap tentang performance lak,,mps2 menampilkan kelainan kerna menjemput penyanyi terkenal tanah air..sheila hamzah,,beliau mendendangkan beberapa buah lagu popular beliau,,ternyata penonton pada malam tu terhibur....hmmm berbaloi jugak penat lelah ajk mps2...

Malam perdana sembilan 2 ni laa event terbesar yang saya pernah sertai..selain dapat menimba pengalaman baru,,ramai jugak mendapat kenalan baru...hehe,,we need to make new friends...and baik dengan semua orang..tu salah satu prinsip saya laa...=)  Tahniah diucapkan pada pengarah projek,Farha Aleya Mokhtar dan smua team mps2 yang terlibat...korang semua memng best!! harap dapat bekerjasama lagi for the next projek...apa yang penting...KERJASAMA=)

No comments:

Post a Comment