Sunday 7 October 2012

Laut Oh Laut....

Assalamualaikum...
kali nie,saya rasa nak share pulak pengalaman yang saya anggap pengalaman pahit laa dalam hidup saya...cewahhh! ayat bukan main lagi suspen ye...hehe..semuanya bermula sejak saya p sempena "family day" kat port dickson with team nasyid kk9 pada sem lepas..

Bila sebut je port dickson,mesti kita tergambarkan laut kan...hmm,,mase nak p trip hari tu memang hati saya dah xberapa tenang sangat..rase cam something going to happen..tp saya think positive je dan saya buat keputusan untuk join trip ke port dickson,,lagipun...this is my first time ke sana..mase first day sampai tu,saya bersama team nasyid berehat dulu untuk kemas2 barang..then,tengahari kami makan bersama-sama macam rutin yang kitaorang slalu buat...makan mesti bersama as a one family!! (^-*)...makanan kat situ pun quite ok laa..tambah2 lagi tepi laut..angin sepoi2...lagi laa berselera makan kan...aktiviti petang kami habiskan dengan main game..macam isi air dalam botol,main teka-teki,main bola dalam air dan macam2 lagi..memang agak penat tapi enjoy laa..at least dapat jugak release tension...

Aktiviti malam pulak,kami buat bbq kat pantai...kami work as one team dalam menyediakan makanan tu..yang paling best skali,kami team pempuan kna masak pada malam tu..so,masing2 menunjukkan skill memasak...tp alhamdulilah dapat pujian dari team lelaki,,kiranya masakan tu ok laa...hehe..lepas makan,sesi bertukar-tukar hadiah pulak..

Keesokannya...macam biase..kami main game kat pantai,, tapi lepas tu..ade yang mencadangkan untuk main banana boat!! haha..time nie laa saya dah mula kecut perut..sebab saya takut dengan laut..tambah2 lagi xpandai berenang laa..that"s the main problem...mula2 skali,team pempuan semua p naik banana boat..kecuali saya sorang...then,sampai team lelaki..still ade kosong untuk naik banana boat..so,saya cuba cabar diri saya time tu untuk naik banana boat...walaupun hakikatnya saya takut sangat2 dengan laut....

Mase atas banana boat tu...tuhan je yang tahu perasaan saya mase tuu....part yang saya xboleh lupa mase kiteorang kena lepaskan tangan dan dicampak ke tengah2 laut....!!! Nak tahu apa jadi???? haa...nie baru nak cerita..saya xdapat bernafas waktu tu..sebab air dah mula masuk mulut walaupun saya pakai jaket keselamatan..maybe saya panic sangat time tu agaknye....apa lagi,,saya mintak tolong laa dengan team nasyid yang ade bersama saya time tuu...ade laa sorang team nasyid nie datang menyelamatkan saya dan dia suruh saya bertenang dan jangan panic..Alhamdulilah,,orang yang bawak banana boat tu datang tarik tangan saya naik ke atas banana boat....Sejak dari insiden tu,saya dah fobia dengan laut..takut sangat:(

Tapi saya sangat berhutang budi dgn kawan yang telah menyelamatkan saya dengan keizinan dari ALLAH S.W.T..ku bersyukur padamu Ya Allah...mungkin Allah ingin menguji saya pada waktu tu agaknya..saya jadikan apa yang berlaku sebagai pengajaran..syukur Ya Rabbal Alamin....

Setakat nie sajalah sharing saya pada kali nie...harap pengalaman saya nie dapat jadi iktibar pada kita semua..


No comments:

Post a Comment