Friday 16 November 2012

First Enter To Istana Mahkota:)

Assalamualaikum...
Hari nie tetiba jew mood nak update blog...Emm,,nie cerita mase hari raya aidilfitri yang lepas..,biasenye mase hari raye..orang laen sibuk pergi beraye umah saudara mara..tp saya pulak laen..first day hari raye pergi beraya ke istana pulak..sebab sebagai pekerja,mestilah beraye ke rumah majikannya kan,x gitu?? hehe..perasaan?? xyah cakap laa..punya laa gementar,of course laa coz first enter masuk istana..dulu mase kcik2 pernah laa jugak berangan nak masuk istana,,nak tengok macam mane laa keadaan dalam tuu..xsangka pulak angan2 tuu jadi kenyataan!!

Mase nak pergi tuu,,ajak laa kawan2...tapi semua ade komitmen masing2..mesti laa,kan hari raya pertama...fikir punya fikir,,terus ajak my dad..(ayah kesayanganku)..mula2 macam ayah xnak pergi..katanya segan nak ke istana..last2,,ayah setuju...hehe,,pandai jugak memujuk ye...^_*

Pada tanggal 19 ogos 2012..saya ke istana dengan jayanya..tapi mase nak ke sane,,ade insiden lucu yang berlaku..mula2 saya tersilap ke istana negeri...tapi rupa-rupanya,open house dekat istana mahkota..adui,,malu laa mase tuu...dah kena interview dengan pengawal kat situ...hehe,,akhirnya jumpa jugak istana mahkota yang dicari-cari...mase masuk tuu,,terpegun dengan pemandangan kat dalam istana..cantik sangat,,rase macam mimpi pun ade jugak...ape lagi,take picture sebanyak mungkin..

Mase dok borak2 dengan bodyguard kat istana tuu..kebetulan permaisuri kelantan keluar bersama ke bawah duli YMM.AL-SULTAN KELANTAN..SULTAN ISMAIL PERTRA..baginda keluar dari istana untuk beramah mesra dengan rakyat jelata yang datang beraya..mase tuu,ayah yang pergi mengadap sultan..saya pulak mengadap permaisuri kelantan,Tengku Anis..dan kenangan yang xdapat saya lupa adalah dapat mengabadikan kenangan bergambar bersama baginda...hehe,,bukan senang nak bergambar dengan baginda kalau ade majlis sebegini...mase nak ambik gambar tuu,,of course laa minta izin daripada baginda...alhamdulilah,,dapat jua bergambar akhirnya...hehehe,,memang sweet memory laa hari tuu!!

Reaksi daripada kawan2?? semuanya macam terkejut laa...ade yang cakap berani laa dan macam2 lagi..tapi saya percaya..hajat kita sekiranya ikhlas dan betul2 minta pada Allah..insyallah akan tercapai...
Dan nak tahu lagi?? paling best..saya dapat duit raya daripada baginda tuanku..ayah pun dapat jugak,,berapa jumlahnya..biarlah rahsia!! hehe...suasana raye kat istana memang meriah,,kat sane jugak saya dapat jumpa kaum kerabat baginda yang datang berhari raya..hehe,,insyaallah,,tahun depan pergi berhari raya lagi kat istana mahkota..~~ setakat nie sajalah perkongsian pada kali nie...:))

No comments:

Post a Comment