Sunday 4 November 2012

Pengalaman bekerja with Projek Diraja Kelantan:)

Assalamualaikum....
post saya pada kali nie adalah berkaitan dengan pengalaman saya bekerja sepanjang cuti semester yang ..lebih kurang 2 bulan jugak laa,,ermm(lame tuu) =) bila sebut jek cuti..mesti ramai yang telah merancang untuk bekerja kan..same laa cam saya jugak,,first day cuti sem tuu..dah plan nak kerja kat mane..memang dari dulu lagi my habit kalau ade je cuti..i will find job..to get as many experience!! dulu kerja sebagai pembantu veterinar..pembantu doktor haiwan,,byk jugak laa pengalaman dapat ditimba~~

Kali nie..something different sikit,,mase saya dok jalan2 dekat tesco nie..tetiba tertengok jawatan kosong..kat tempat kawan saya keje jugak,,lagipun saya dah biasa beli produk kat sini..so,saya mencuba nasib nak kerja part time kat sini..dia dah tahu yang saya still student lagi..dan dia akan inform balik jika saya diterima bekerja kat situ...~~

Beberapa hari kemudian,saya menerima sms dari pekerja projek diraja kelantan yang saya diterima bekerja..Syukur,ALHAMDULILAH...semangat untuk bekerja mase tuu berkobar-kobar!! nak tahu kenapa?? ye laa..saya rasa satu amanah yang besar yang harus saya pikul dalam menjaga tempat projek diraja kelantan nie...First day saya masuk adalah pada 1 julai 2012..saya masih ingat lagi tarikh tuu!! hehe...
Perasaan?? xyah cakap laa..gembira,takut,xpercaya..semua ade,,saya dikehendaki kursus selama 2 hari dengan pekerja lame kat situ..nama dia Murni Munirah,,kira dia adalah orang kepercayaan bos laa...=)
Kalau nak tahu,macam2 produk ade dijual macam murtabak diraja,makanan fresh food like karipap,samosa,popia,sardin roll,colek buah,colek ayam....dan yang paling special sekali sudah tentu budu diraja yang menjadi tumpuan dan favourite rakyat kelantan...,,rakyat dari negeri laen pun suka tau!! hehe...
sempat lagi nak promote produk kat sini yer...^_*

Pada hari pertama saya bekerja,saya telah diperkenalkan dengan Angeline,,she's from filipines...so,nak x nak..i must speak english...!! haha..mula2 memang kekok,tapi lame2 dah biasa laa..sebab every day selalu kena update kat dia tentang ape2 info tentang produk diraja~~ dia sangat peramah...dan kami dah jadi cam bestfriend,,dia jugak laa orang yang tiap2 hari ambik jualan kerana dia dihantar oleh pihak istana untuk menguruskan kedai2 under projek diraja kelantan..Haa..nie pasal angeline,,nak tau sape lak yang seterusnya??

Nie pulak tentang pengurus projek diraja kelantan..iaitu tengku emilia tengku iskandar,yang merupakan anak saudara pada permaisuri kelantan..tengku anis,,atau lebih dikenali sebagai adeq...kadang2 dia datang juga melawat kedai,,dan seorang yang simple~~ walaupun dia adalah kerabat diraja..tapi dia peramah orangnya=) kerja dengan projek diraja nie sangat best..sebab macam2 gelagat yang saya lalui tiap2 hari..biasa la,ramai customer,banyaklah ragamnye kan?? ^_*..macam2 orang saya jumpa xkira laa dari golongan kerabat hinggalah golongan biasa datang ke kedai projek diraja kelantan nie....dan bermacam-macam soalan laa yang diaorang tanye..kadang2 lucu pun ade jugak...tapi itu semua pengalaman,,bila diingat-ingat balik,rasa rindu pulak mase bekerja kat situ...

Syukur alhamdulilah,sepanjang saya bekerja di situ,jualan sangat memberansangkan,,hasil kerjasama dari rakan sekerja dan juga majikan...jualan dari hari ke hari semakin baik,,tambahan pula...produk yang baru selalu ade mengikut kehendak customer...dengan pengalaman bekerja kat sini,saya ambik sebanyak mungkin selok-belok dalam business..mane tau,suatu hari nanti nak bukak business kan..hehe,,bos jugak selalu cakap good...sebab produk mendapat banyak sambutan~~ so,saya jadikan itu sebagai my spirit untuk bekerja dengan lebih rajin lagi=)

Setelah genap 2 bulan saya bekerja..my last day adalah 31 ogos 2012..sedih?? memang laa sedih..tapi apakan daya..kerja hanya sekejap je,,,must back to UM!! xpe...insyallah,,nanti cuti laen kali boleh kerja pulak dengan projek diraja kelantan kan...pengalaman bekerja dengan projek diraja kelantan nie merupakan  antara kenangan terindah dalam hidup saya...hehe,,

Last sekali,saya doakan semoga projek diraja kelantan nie akan lebih maju dan berkembang sehingga ke pelosok tanah air...Amin,,insyallah...doa-doakan ye @_@...sekian saje coretan saya pada kali nie...Bye! Assalamualaikum....

-EXPERIENCE TO SHARE...MOMENTS TO REMEMBER-



nie laa Angeline =) hehe



No comments:

Post a Comment