Sunday 7 October 2012

Dialog at RTM...

Assalamualaikum...
kali nie saya nak share pengalaman saya ke Angkasapuri...RTM,,kalau nak tau..sejak kecik2 lagi saya memng suka tonton rancangan yang diterbitkan RTM nie..dan ade jgk laa cita2 nak jadi pengacara tv..biasa laa..mase tu budak2 lagi..cita2 sentiasa berubah ubah..hihihi:P

Saya kerap ke RTM start dari saya first year lagi..saya bersyukur laa sebab trus2 je masuk universiti,,dah ade peluang untuk ke RTM..semuanya bermula bila kawan saya yang mengajak ke program dialog..mase tuu saya xfikir panjang sebab peluang macam nie biasanye datang sekali je kan..lagipun,transport dan makanan disediakan oleh pihak RTM..kita just p mendengar je apa yang ingin dibicarakan..at least dapat la belajar something new...tambah2 pulak,saya dah pernah ke RTM mase form 6 dulu..buat lawatan sambil belajar kat sana..ade laa kenal akak2 yang bekerja kat RTM..sampai sekarang still contact lagi..hehe,,networking tuu important!!! hehe...aplikasi apa yang saya belajar dalam program seru...=)  mane tahu..lepas nie leh kerja dgn RTM..hahaha..

Mase first time pergi..saya agak gugup laa  kat dalam studio rancangan dialog,,hehe..ye laa..masuk tv..life lagi..perasaan?? xyah cakap laa..hehe,,excited!! tp happy sangat dapat join rancangan dialog nie..banyak sangat info2 berkaitan isu dalam negara telah dibicarakan oleh panel2 yang berpengalaman..vip pun ade mase dialog pada ketika tu...lepas program,saya dan kawan2 berborak dengan pengacara dialog,abang suhaimi...sape yang xkenal dia,pengacara tv1 yang popular..ternyata beliau sangat peramah...kami dijemput untuk datang lagi ke RTM..hehe...

Lepas beberapa bulan lepas tu,saya ke RTM lagi..tp jangan terkejut ye...saya diberi amanat oleh pihak RTM untuk bawak student UM ke RTM..Alhamdulilah,semuanya berjalan dengan lancar...but the second time nie xgugup dah laa..saya rasa bangga sangat sebab dapat buat networking dengan pihak RTM...insyaallah,,kalau berkesempatan...saya akan ke RTM lagi untuk bagi support pada program2 kat RTM...hehe..Sedikit sebanyak,dapat laa melatih diri saya untuk berurusan dengan pihak2 tertentu dan pengalaman nie saya anggap pengalaman yang sangat berharga dalam hidup saya...

moments to remember...^_*

RTM  BEST!



 bergambar kenangan dengan pengacara dialog...abang suhaimi...
 nie...second time p rtm..bergambar dgn dr.ghazali...pembaca berita tu..hehe


sempat ag posim kat atas bas rtm...^_^

No comments:

Post a Comment