Saturday 11 May 2013

Malam Perdana Sembilan Fasa 2 # colour blocking !!

Assalamualaikum...
Kali nie saya nak share pasal pengalaman saya sepanjang dinner kolej kediaman ke-9 Tun Syed Zahiruddin baru-baru nie.Dinner nie dinamakan sebagai malam perdana sembilan fasa 2. Nape dinamakan fasa 2?? nak taw nape...sebab fasa 1 dah dibuat dekat kolej kediaman.Ingat tak the previous sharing saya pasal dinner malam perdana sembilan fasa 1 tuu..yang siap ambek gambar dengan farah af2 tueee !! hihi...

Minggu neh memang rata2 busy dengan dinner kolej,fakulti...tapi macam saya time dinner memang wajib jadi ajk !! tak taw laa kenapa..saya neh yang tak suka duduk statik lama2 pada satu2 tempat,saya suka bergerak-gerak dan tak suka duduk diam.So,saya prefer jadi ajk..sampai dekat kolej pun asyik muka neh je jadi ajk dalam projek2 kolej.Hehehe...event malam perdana sembilan fasa2  neh buat julung kalinya saya jadi ajk lagi.Event neh dekat Hotel Marriot Putrajaya dan yang paling best,temanye colour blocking !!Tapi kali neh different sikit laa sebab saya kena pikul tanggungjawab yang besar..al-maklumla,jadi ajk performance *_* bunyi macam glamour tapi taw2 sendiri laa..must give all out punya komitmen !! Alhamdulilah...saya berjaya lakukannya ! *_*

Pengalaman yang saya boleh share dekat sini sepanjang saya jadi ajk performance neh,saya dapat develop diri saya untuk lebih berkeyakinan deal dengan orang lain.Contoh,saya kena handle persembahan oleh peserta2 kolej..then, dengan artis lagi.Macam malam tu,alif satar dan suki yang perform.Saya belajar untuk lebih fokus apabila diberi tugasan..especially bila kena refer pada pelan tindakan sepanjang program. We work as a team..kalau ade mane2 yang kuarang tuu..sama2 laa back up each other !! itu pentingnye team..bergerak dalam satu pasukan..memang banyak sangat saya belajar sepanjang involve dengan dinner yang paling grand dekat kolej neh.

Walaupun penat sangat masa malam diner tuu tapi saya rasa puas hati sangat sebab rata-rata enjoy dengan event malam tuu.Kiteorang dapat feedback yang sangat positif especially daripada master kolej,barisan fellow dan pentadbir lain.Student kolej pun enjoy jugak dengan event kali nehh..itu dah cukup membuatkan kiteorang as ajk yang bekerja di belakang tadbir neh terus bersemangat untuk bagi yang terbaekkk pada semua dalam apa2 event yang kiteorang involve.

Syukur alhamdulillah...dengan jayanya event tuu tamat dekat jam 12 malam.Tapi yang best tuu,saya dapat cabutan bertuah...tak sangka pulak,dapat laa pendrive !! dah kira ok laa tuu..*_*Event kali neh banyak melibatkam nuka2 baru(junior) sebagai ajk...So,diharapkan dieorang akan dapat menyambung legasi akak dan abang2 yang dah terdahulu untuk pikul tanggungjawab menjayakan mana-mana projek kolej nehh..cewahhh.....(+-+).Pesanan dari akak junior nehh..kalau laa dieorang terbaca blog nehh..

Last sekali,apply setiap apa jua perkara yang kita belajar dalam kehidupan seharian. Dengan cara nie,kita akan lebih move forward berbanding dengan orang lain.So...conclusionnye...LEARN...LEARN..LEARN...KEEP IT UP !! AND DON'T GIVE UP !! =)

Lots of love,
Maheran *_*










No comments:

Post a Comment